Blog, E-ticaret Rehberi

E-Ticarette Fulfillment Nasıl Yapılır?

Fulfillment (Sipariş Karşılama) Nedir? Avantajlı Mıdır?

Fulfillment nedir? sorusunun içeriğine yakından bakalım; en kısa tanımıyla bir şirketin yeni bir sipariş alması ve bu siparişlerin alınması ile müşteriye iletilmesi arasında geçen tüm e-ticaret operasyonlarının tek bir sistem içerisinde toplanmasıdır. Fulfillment bir e-ticaret tanımın içerisinde sahip olunması gereken yazılım,tasarım ve teknik donanım konularında firmanızı destekler ve ekonomik kazanımın yanı sıra zaman açısından da kazanımlar elde eder. Hatta elde edilen bu kazanımlar ile işletme çözümlerine yönelik ürün çeşitliliğini genişletmek ve işletme içi operasyonlara artı zaman ve değer katarak müşteri memnuniyeti seviyesine daha olumlu dönüşümler getirmesini sağlar.

Fulfillment’in Uygulama Adımları Nelerdir?

E-ticarette Fulfillment’in verimli olabilmesi için taşıması gereken basamaklar aşağıda açıklandığı gibidir. Fakat hizmetlerin şartlarına göre tüm bu süreçlerin her birinin uygulanması gerekmeyebilir de. Yani satacağımız ürün ile ilgili yapılacak ihtiyaç analizlerine göre hangi hizmeti nasıl ve ne derecede kullanacağımızı seçme durumumuz da bulunmaktadır.

Uygulanacak olan adımlarımız şöyle ilerliyor;

  • Depo Yönetimi

    Bu aşama, ürünlerin satış sürecinde sipariş edilene kadar belirli bir yerde depolanması anlamına gelir. Depo yönetimi; alan kullanımını, nakliye ekipmanlarını, stok durumlarını ve iş gücünü verimli kullanmayı içerir. Ve bu süreçte tüm depo işlemleri fulfıllment içeriğinde karşılanmış olur. Bu da ürünlerimizin müşterilerimize en hızlı şekilde ulaşmasını sağlar ve bu artı değer müşteri memnuniyeti olarak mevcut şirketimize geri dönüşümler kazandırır.

  • Sipariş Yönetimi

    Talep ya da siparişlerin karşılanması, fiyatlandırma unsurları, kayıtlarının tutulması, stoklarının kontrolü, stok tahsislerinin yapılması ya da üretim/satın alma gereksinimlerinin ilgili yerlere bildirilmesi, sipariş takibi yapılması, teslimatın ve tahsilatın izlenmesi sürecinin tüm aşamalarını kapsar. E-ticarette Fulfıllment sistemi ile bu sorumlulukların hiçbiri ile satıcı olarak siz uğraşmak durumunda kalmazsınız ve sipariş yönetimi için harcanan emek, zaman ve maliyetten satıcı olarak kar dönüşümleri elde etmiş olursunuz.

  • Ürünün Paketlenmesi ve Nakliyesi

    Mallar depodan alındığı zaman, belirli bir paketleme sistemine göre düzenlenir ve şirket tarafından müşteriye gönderilir. Yani satıcı paketleme ya da nakliye gibi ekstra masraflarla uğraşmadığı gibi bu konularla ilgili zaman problemi de yaşamaz.

  • Müşteri İletişimi Desteği

    Müşterinin soracağı sorulara yanıt vermek, ürünün müşteriye ulaşmasında hangi aşamada olduğunu bildirmek, olası iade ya da değişim durumlarında müşteri ile sağlanan tüm irtibatları kapsayan mail, mesaj ya da çağrı merkezleri gibi müşteri iletişimi destekleri de e-ticaret Fulfillment sistemi ile sağlanabilmektedir.

Peki Bu hizmeti Kimler Tercih Ediyor?

Hem yeni başlayacak olan hemde profesyonel anlamda faaliyetleri oturmuş olan her tür işletme ve dijital şirketlerin ürün teslimini hızlandırmak ve dolayısı ile müşteri memnuniyeti oranlarını artırmak için standart veya özel siparişlerde e-ticaret Fulfillment yöntemlerini kullanabilir. Bu yöntemler, büyük işletmelerin yanı sıra küçük ve yerel işletmeleri de içerebilir. E-ticarette Fulfillment hizmetinde, bazı kullanıcılar için sadece ürün teslimine dikkat edilmesi gerekirken bazları için depolamaya ya da özel ambalajlamaya veya daha hızlı ulaşım koşullarının oluşturulmasına ihtiyaç duyulabilir ve bazı işletmeler de; müşterileriyle etkileşim kurma aracı olarak fulfillment’e ihtiyaç duyabilirler. Yani şöyle diyebiliriz ki e-ticarette Fulfillment her tür işletmenin gerekli olan ihtiyaçlarına göre detaylı ve güncel sunumlar ile cevap verebilecek şekilde organize edilerek eşsiz deneyimlere kapılar açar.

E-Ticarette Fulfillment’in Avantaj ve Dezavantajları Nelerdir?

E-ticarette Fulfillment ile satıcı üzerindeki iş yükü neredeyse tamamen alınmış oluyor ve tam anlamıyla satışa hazır bir e-ticaret modeline sahip oluyorsunuz. Fulfillment kullanılmadığı durumlarda özellikler de farklı e-ticaret platformları üzerinden satış yapan bir kuruluş pozisyonunda bulunuyorsak tüm ürünlerimize yetişmek neredeyse imkansızdır. Yetişilemeyen durumlarda cevap alınamayan sorular, geciken kargolar, var sanılan ama olmayan stoklar gibi durumlar ile karşı karşıya kalırız bunlar ise tamamen müşterinin önce güvenini sonra kendisini kaybetmek anlamına gelmektedir.

Ayrıca; Fulfillment ile büyümeniz olduğundan daha hızlı bir şekilde gerçekleşir. Daha düşük maliyet ile daha fazla kişiye ulaşılabilir, ürünlerinizi müşterilere daha hızlı iletebilir ve markanızı/ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Bu süreçler ile birlikte daha fazla ürün çeşitliliğine sahip olmanız mümkün olur ve büyümeniz yüksek oranda hız alır. Fulfillment ile kargolama faaliyetleri için harcayacağınız zamandan da ayrışacağınız için yeni pazar ve ürün segmentine yoğunlaşarak zaman kazanır ve dönüşümlerinize artı değer katabilirsiniz.

Dezavantajı ise satışının fazla olacağını düşündüğünüz ürünü deponuza fazla miktarda göndermeniz ve satışı beklediğinizin aksine olmamasıyla birlikte maliyetlerinizin artmasıdır. Bu durumda tek yapmanız gereken satışının fazla olacağını düşündüğünüz ürünler üzerine yoğunlaşmanız.

Sonuç olarak e-ticarette Fulfillment ile size kalan ve yapmanız gereken tek şey sisteminizi oluşturduktan sonra günlük satış metriklerinize bakmak, güncel stok ihtiyaçlarınızı kontrol etmek ve varsa ihtiyacınız stok yenilemek. En güzel tarafı ise satışlarınızın keyfini çıkarmak.

 

Author Profile

Cenk Pınarcı
Stratejik Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı
| Dijital Performans | Sosyal ve Dijital Medya Planlama | Arama Motoru Reklamcılığı

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.