E-Ticaret’te Yatırım Getirisini Artıracak Reklam Stratejileri

E-ticaret kampanyanızdan en iyi sonuçları mı almak istiyorsunuz? Yapacağınız çalışmalarda yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri hakkında bir şeyler mi öğrenmek istiyorsunuz? Sizin için aşağıda en başarılı 5 stratejiyi derledim. O zaman iyi okumalar.

1-Müşteriye Kişisel Mesajla Yatırım Yapın

Kişiselleştirme online pazarlamada çok hızlı bir şekilde standart haline gelen bir stratejidir. Bunu bir süredir, e-ticaret siteleri ile olan etkileşiminize, belirli ilgi alanlarınıza ve konulara dayalı ‘e-posta pazarlamasında’ görüyoruz. Yeni gelen ürünler, gündemdeki veya daha önce alışveriş yapıp ilgi gösterdiğiniz kategoriler ile ilgili e-postaları hepimiz alıyoruz. Evet bunlardan haberdar olmak hoşumuza gidiyor. Fakat kişiselleştirmenin e-ticaret satışlarını artırabileceğini de biliyor musunuz? Evet, belki bilinçli bir şekilde farkında değilsiniz ama uygulamada bunun etkisini siz de gördünüz.

Şöyle yapalım, Amazon ve Netflix gibi büyük oyuncuları düşünmenizi istiyorum. Amazon’da bir ürünün sayfasını ziyaret ettiğinizde, sıklıkla aldığınız ürünleri de size öneriyor değil mi ? Eğer Netflix üyesiyseniz ana sayfada, ‘Ahmet İçin En İyi Seçimler’ diye bir kategori oluşturuluyor. Bunlar işe yarıyor, çünkü insanlara onların ilgi alanlarını sunuyorsunuz, henüz onlar aramadan seçenekler sunuyorsunuz ve işlerini kolaylaştırıyorsunuz. Böylece artık daha az seçenek üzerinden daha kolay bir şekilde tercih yapabiliyorlar.

2-Nerede Reklam Vereceğinizi İyi Planlayın

Tıpkı arama reklamları ve görüntülü reklamlarda olduğu gibi e ticaret reklamları için de birçok seçenek mevcut. Ama bu seçenekler içerisinde kullanmanız gereken oldukça popüler ve hızla yayılan Google Merchant Center ve Amazon Advertising var. Slice Intelligence tarafından yayınlanan yeni bir raporda,  2016 yılında Amazon’da yapılan harcamaların, ABD’deki online gelirlerin %43’ünü oluşturduğu ve şirketin ABD’deki tüm online satış artışının %53’ünü oluşturduğu biliniyor. Ve elbette Amazon’un bu başarısını Google’da fark etti, son zamanlarda Amazon alışveriş reklamlarını Google’da yayınladı.

3-Alışveriş Yayınlarınızı Güncel Tutun

Bir ipucu vermek adına AdWords ve e-ticaret kampanyalarınız ile ilgili verileri almak için alışveriş yayınlarını kullanan Google Merchant Center’a odaklanmak istiyorum. Eğer daha önce bunları duyduysanız zaten Google AdWords ve Google Merchant hesaplarını birbirine bağlamışsınızdır diye düşünüyorum, ama bağlamadıysanız ve ilk defa duyuyorsanız, başlamak için burası harika bir yer olacak. Peki bu ne işe mi yarayacak ? İki hesabı birbirine bağlamanız, ürünlerinizi AdWords’te alışveriş reklamı olarak tanıtmanız anlamına geliyor.

4-Kaliteli İçeriğe Odaklanın

Her türde olduğu gibi, reklam da sadece bir denklemin basit bir parçası. Tüketicileri bir ürününüz ile heyecanlandırıp sayfanıza tıklanmasını sağlamanız yeterli mi sizce ? Bize göre bir de işin şu boyutu var; bunun dışında tüketiciyi, sayfanızı açtığı anda harika bir açılış sayfası ile karşılamalısınız. Onlara etkileyici bir deneyim yaşatmalısınız. Tüketicilerin beklentilerinin de gittikçe arttığı bu dönemde, basit bir e ticaret sayfasının gelişebilmesinden söz edemeyiz. Yüksek ihtimalle sizinle aynı ürünleri de satan büyük markalar ile rekabet edebilmek istiyorsanız, sadece ürün özellikleri ve bilgilerinden ibaret olmayan, bunlarla birlikte fotoğraf, video ve ürün incelemelerini de içinde barındıran ilgi çekici bir açılış sayfası hazırlayın.

5-E-Ticaret İzleme Kurulumu Oluşturun

E ticaret izleme kurulumu, çok hayati bir konu olsa da çoğu zaman gözden kaçırılan çok önemsenmeyen bir konu. Siz e ticaret kampanyalarınızdan elde ettiğiniz geliri nasıl takip ediyorsunuz ? Henüz bunun için bir cevabınız yoksa ya da bir şeyler tam olarak oturmuyorsa buraya odaklanın. Size, şimdi bundan bahsedeceğim. Eğer alışveriş ile ilgili yayınlarınız, ürün fiyatlarına uygun bir şekilde ayarlıysa Analiytics e ticaret takibi, satışta olan ürünleriniz, her bir satıştan ne kadar gelir elde ettiğiniz konusunda size büyük bir görünürlük sağlayacak ve bu şekilde e-ticaret paketinizle kampanyalarınızı kolay bir şekilde optimize edebileceksiniz.