E-ticaret, E-ticaret Rehberi

Olumsuz Yorumları Avantaja Çevirme Rehberi

E-Ticaret dünyasında, satıcıların en büyük kabuslarından biri de öfkeli tüketicinin attığı olumsuz yorumlardır. Kitleleri peşinden sürükleme ihtimali olan bu yorumları olumluya çevirebilirsiniz. 

İnternet ticaretin sınırlarını ortadan kaldırdı. Milyar dolarlara ulaşan hacmiyle birlikte E-Ticaret sektörü müthiş bir pastaya sahip. Bu pastadan pay kapmak istemek her girişimcinin hayali. Ancak E-Ticaret yolunda karşınıza çıkacak bazı pürüzler de var.

Sosyal medya ile birlikte memnuniyetsiz müşterinin sert yorumlarla çıkış yapması normal hale geldi. Üstelik Gerilla Pazarlama yöntemleri içerisinde rakiplerini yıpratmak için bu tarz olumsuz yorumlara bilerek yaptıran markalar bile bulunuyor.

Tüketiciler bazen sattığınız ürünleri beğenmeyebilir. Bu tepkilerini öfkeli ve olumsuz bir dille yorum olarak attığı zaman başka tüketicilerin de fikrini değiştirebilir. E-Ticaret sitesi sahipleri bu tarz yorumlarla karşılaşınca ne yapacağını bilemez. Oysa bir kaç basit yöntemle olumsuz yorumları yönetip onları olumlu hale getirebilirsiniz.

1 – Dürüstlük ve Şeffaflık Her Zaman Kazanır 

Tüketicilerin gözünde şeffaflık ve dürüstlük her zaman önemlidir. Olumsuz bir yorum aldığınız zaman, bu yorumu silmek yerine samimi bir dille cevap verin. Tüketicinin sorununu tamamen anlayın. Öfkeli tüketiciyi anlayışlı ve sakin bir dille karşılayarak sakinleştirin. Sonra da sorunun nedenlerini ve çözüm önerilerini herkesin göreceği şekilde şeffaf ve dürüst bir dille yazın. Hatalarınızı kabul edin.

2 – Yorumları Asla Silmeyin

Olumsuz yorum saldırı altındaki site sahipleri genelde panikten içerikleri silme yöntemini uygular. Bu aslında, öfkeli tüketici ve onu haklı bulan diğer insanların daha çok sinirlenmesine neden olur. Çok ağır hakaret ve küfürler olmadığı sürece yorumları silmemeye çalışın.

3 – Yorumlar İçin Özel Bir Sistem Oluşturun

Olumsuz yorumları kontrol etmenin ilk adımı özel bir sistem oluşturmaktır. Ürünün altında gözüken sıralı yorumlar yerine artı ve eksilerin ayrılmış oy verilebilen bir sistem tercih edin. Amazon başta olmak üzere bir çok dev site, tüketicilerinin kendi incelemelerini yapmasın sağlayacak bir sisteme geçin.

Tüketiciler kendi olumlu ve olumsuz yorumlarını bir inceleme olarak yazdığı zaman kullandığı dile daha çok önem verir. Ürünü inceleyen kullanıcılar ise artı ve eksi yorumları okuyarak oluşturulan şeffaf sistemden etkilenir.

4- Sessiz Çoğunluğu Kullanın

Satışını yaptığınız ürünlere karşı gelen olumsuz yorumlar kadar sessiz çoğunluğun fikirleri de önemli. Hiç yorum atmayan kullanıcıların da tepki vermesini sağlayın. Örneğin bir ürünün satışı 100 olsun, 99’u susarken 1 tanesinin olumsuz yorum atması o ürünü kötü yapmaz.

Her inceleme ve yorum için artı ve eksi yorum sistemi oluşturun. Böylece haksız olumsuz yorumlara karşı ürünü beğenen sessiz çoğunluk da kısa  yoldan tepkisini gösterir.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.