Fulfillment Nedir?
Fulfillment Nedir?
Firmaların e-ticaret konusunda ihtiyaç duyduğu bazı sistemler bulunmaktadır. Satıcı üzerindeki iş yükü büyük olduğundan, bunun hafifletilmesi istenmektedir. Tüm ürünlere yetişmek, neredeyse imkansız gibi görünmektedir. Bu zorlu süreci hafifletecek e-ticaret sistemine ihtiyaç duyulmaktadır. Türkçe anlamı, sipariş karşılama olan fulfillment en kısa şekilde; bir şirketin yeni sipariş alması ve almış olduğu siparişlerin müşteriye iletilmesi sürecinde geçen tüm e-ticaret operasyonlarının sadece bir sistem içerisinde toplanması olarak tanımlanır. Bu sistem; e-ticarette yazılım, tasarım ve teknik donanım gibi konularda firmanızı desteklemektedir. Böylece ekonomik kazanımın yanı sıra, zamandan da tasarruf edilmiş olunur.
Anahtar teslimi bir e-ticaret sistemi olarak kabul edilen sipariş karşılama, uygulama olarak 4 maddeden oluşmaktadır. Depo yönetimi, lojistik yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri ilişkileri, bu dört maddeyi oluşturmaktadır. E-ticaretle ilgili bütün süreçleri kapsayan sistem; fotoğraf çekimi, ürün içerik bilgilerinin hazırlanması ve katalog hazırlanması gibi çeşitli çalışmaları kapsamamaktadır. Sistemin verimli olabilmesi için gerekli basamakların takip edilmesi gerekir. Hizmet şartlarına göre sistemde her bir basamağın uygulanması gerekmeyebilir.
Fulfillment Avantajları Nelerdir?
Ekonomik ve zaman yönünden tasarruf etmenizi sağlayan sistem, tüm e-ticaret hizmetlerini tek bir çatı altında toplamaktadır. Anahtar teslimi e-ticarete sahip olunması da firmalar için büyük bir avantajdır. Projeler devreye girerken firmalar; tasarım, teknik ihtiyaç ya da yazılım gibi konularda çalışma içinde bulunmamaktadır. Firma yerine, hizmeti üstlenen şirket gerekli bütün hazırlıkları planlamaktadır. Bu ihtiyaçları kısa süre içerisinde karşılamaktadır. Hazırlık aşaması esnasında teknik ihtiyaçlarla beraber, operasyonel ve depo hazırlıkları da tamamlanmaktadır. Satışa açılması düşünülen ürünler, depoya aktarılmaktadır. Telefon numarası, destek e-mail adresi gibi tüm operasyonel ihtiyaçlar hazır hale getirilmektedir. Ayrıca çağrı merkezleri kurumları da gerçekleştirilir.
Verilecek olan hizmet, e-ticaret maliyetini düşürmek ve satışlarını arttırmak isteyen her firma için uygundur. Ürünler satılır ve ürünlerin müşterilere ulaşması sağlanır. Kullanılacak olan sistem kendine özel bir e-ticaret sitesi kurma düşüncesi olanlar için çok fazla avantajlıdır. Çünkü güçlü insan kaynakları ile hizmet verilmektedir. Tek başına satıcının tüm süreçlere hakim olması oldukça zordur. Bu sebeple, sipariş karşılama hizmetinin alınması son derece önemlidir.
E-Ticarette Fulfillment Nasıl Yapılır?
E- ticarette sipariş karşılama dört adımda yapılmaktadır. Depo yönetimi, sipariş yönetimi, lojistik yönetimi ve müşteri ilişkileri gerekli olan basamaklardır. Depo yönetimi; firmanın ürünlerinin bir yerde toplanması anlamına gelmektedir. Bu basamak deponun alanını, stok durumlarını, nakliye ekipmanlarını ve iş gücünü verimli bir şekilde kullanmanızı sağlamaktadır. Depo işlemleri bu süreçte karşılanmış olmaktadır. Depo yönetimi, e-ticaret firmanızın gerek duyduğu tüm depo işlemlerini kapsamaktadır.
Sipariş yönetimi; stok kontrolü, fiyatlandırma, sipariş karşılanması, sipariş takibi, teslimatın izlenmesi, kayıtların tutulması, talep ve satın alma ile ilgili yerlere bildiri yapılması gibi çeşitli konuları kapsamaktadır. Bu sorumlulukların hiçbiri ile satıcı uğraşmamaktadır.
Depodan alınan ürün, önceden oluşturulan paketleme sistemine göre düzenlenmektedir. Sonrasında da müşteriye güvenli bir şekilde teslim edilmektedir. Lojistik yönetimi adımında satıcı paketleme ya da nakliye gibi ekstra işlerle uğraşmak zorunda kalmamaktadır.
Sistemin önemli bir adımı olan müşteri ilişkileri, müşterilere destek olmayı gerektirir. Sorunlara destek olmak, teslim edilme aşamasında ürünün hangi süreçte olduğunu sorgulamak, iade ve değişim taleplerinde müşteri ile gerekli iletişimi kurabilmek müşteri ilişkilerinin temelini oluşturmaktadır. Mail, sms, çağrı merkezi gibi sistemlerle gerekli irtibat sağlanabilmektedir.
Firmalar için avantajlı olan sistem, tüm süreçleri kapsadığı için müşterilerin güvenini zedelememektedir. Raporlarla servis kalitesi sağlanmakta ve rapor çıktısına göre kontroller gerçekleştirilmektedir. Saatlik, günlük, haftalık raporlar ile kaliteli servis oluşturulmaktadır. Vakit açısından ve maddi açıdan tasarruf edilmesi mümkündür.