Instagram’da Takipçi Sayınızı Artırmak İçin Influencer Marketing’ten Nasıl Yararlanabilirsiniz ?

Çok fazla kullanıcıya sahip olması, hareketliliği ve kullanıcı odaklı bir platform oluşuyla Instagram, Influencer Marketing için ideal bir platform haline gelmiş durumda. Bunu fark eden markalar oldukça aktif bir şekilde influencer’ları, özellikle ürün tanıtımı yaptırmak amacıyla kullanıyorlar. Fakat burada iki taraf için de oldukça verimli bir alışveriş söz konusu. Influencer Marketing diye bir pazarın doğması, hem markalar için hem de influencer’lar için bir kazanç haline dönüşmüş durumda. Influencer Marketing’in öneminden bahsederken elbette, “Influencer’ın iyisi kötüsü olmaz, influencer influencer’dır, her markaya gider, yeter ki kullanın” demiyoruz! O zaman gelin işin inceliklerine bir bakalım.

Influencer marketing yaparken dikkat etmeniz gerekenler;

1-Uygunluk

Özel bir spor tesisinin yeni bir topluluğu olan masa tenisi kulübünü tanıttığınızı varsayalım. Sizce hangi influencer ile çalışmak daha doğru olurdu ? 82.500 bin takipçisi olan profesyonel masa tenisi oyuncusu ve Avrupa şampiyonu İbrahim Gündüz mü? Yoksa 4.2 milyon takipçisi olan Reynmen mi ?

2-Hedef Kitle

Bir influencer’ın çok fazla hedef kitleye sahip olması, o influencer’ın sizin için en iyisi olduğu anlamına gelmez. Asıl önemli olan angajmandır. Çalışacağınız influencer’ın takipçilerini iyi analiz etmelisiniz. Kendinize, bu kişiler benim ürünümle ne kadar ilgileniyor? sorusunu sormalısınız ve takipçilerinin bot hesaplar olup olmadığına dikkat etmelisiniz.

3-Sayfanın Analizi

Çalışacağınız kişinin Instagram sayfasını çok iyi bir şekilde analiz etmelisiniz. Daha önce yaptığı paylaşımlar ve bu paylaşımların ne konuda olduğu hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Ürününüze, marka imajına ve kültürüne uygun olup olmadığı bu şekilde ortaya çıkacaktır. Bunları araştırdığınız taktirde, influencer’ın size uygun olup olmadığını kolaylıkla anlayabilirsiniz.

4-Takipçi Sayısı

Bu konuda dikkatli olmanız gerekiyor. Yukarıda örneğini verdiğimiz Reynmen ve İbrahim Gürbüz arasındaki takipçi farkı çok fazla ve birisi konuyla ilgili olan bir masa tenisçisi diğeri ise ünlü bir youtuber. Bunu şu şekilde de düşünebilirsiniz. Markanıza uygun 5 milyon takipçisi olan ve 200 bin takipçisi olan iki influencer var. Yüksek ihtimalle daha çok tanınan, 5 milyon takipçisi olan influencer ile çalışmak isteyeceksiniz fakat burada da devreye bütçe giriyor. Bu tür kişiler sizden çok daha fazla ücret talep edeceklerdir. Ve çok tanınan kişilerle çalışmak, her zaman beklentinizi karşılamayabilir. O yüzden önem vermeniz gereken öncelikli konu, size en çok geri dönüşümü hangi hesap sağlayabilir konusu olmalıdır.

5-Daha önce anlaşma yaptığı firmalar

Burada dikkat etmeniz gereken önemli 2 husus var;

  1. A) Rakip firmalarınız ile çalışmış mı?

Çalışacağınız influencer’ın önceden, x markası bir yaşlanma karşıtı kremin sponsorlu tanıtımını yaptığını düşünün, ürünün Türkiye’deki en iyi yaşlanma karşıtı kremi olduğundan bahsediyor. Siz de y markasısınız ve yaşlanma karşıtı kreminizi tanıtmasını istiyorsunuz. Sizin ürününüzün de Türkiye’deki en iyi yaşlanma karşıtı krem olduğundan bahsetmesi takipçilerine samimi gelir mi ya da onu ciddiye alırlar mı ? Elbette hayır. Üstelik hiç etik bir davranış olmaz. Sonuç olarak böyle bir işten verim almanız mümkün olmayacaktır.

  1. B) Çelişkili markalarla çalışmış mı?

Vegan, doğa ve hayvan dostu bir firmanız ve ürünleriniz olduğunu düşünün. Daha önce x giyim markasının gönderdiği gerçek bir kürkle bir post paylaşmış olsun. Ya da y kozmetik markasının kimyasallarla dolu bir ürününü tavsiye ettiğini düşünün. Bu kişiyle çalışmanız sizce de çok absürt olmaz mı ?

Influencer marketing çalışmasında dikkat etmeniz gereken konuları artık biliyorsunuz. Hadi o zaman uygulayın ve kazan-kazan başlasın.