Markanızı User Genetared Content ile Nasıl Büyütebilirsiniz?

 

Starbucks’ın, baristalar tarafından karton bardaklarına yazılan yanlış isimleri hatırlıyorsunuz öyle değil mi? Halen devam eden bir olay bu. İsterseniz gerçekten yanlışlıkla yazdıklarını düşünün isterseniz benim gibi, birçok yanlış yazılan ismin kasıtlı olduğunu. Bunu yapmasalardı o karton bardaklar bu kadar çok sosyal mecralarda paylaşılırmıydı sizce? Bunun gibi ilk olarak insanların şaşırarak ya da komik bularak paylaştığı bardaklar daha sonra viralleşti ve Starbucks’dan kahve alan birçok insan story ve gönderilerinde bu bardakları isimli ya da isimsiz olarak paylaştılar. Starbucks sadece bir örnekti. Şimdi gelin User Generated Content, yani kullanıcılar tarafından üretilen içerik nedir onu açıklayalım.

User Genetared Content(UGC) Nedir?

Temel olarak, kullanıcılar ya da müşteriler tarafından online olarak oluşturulan ve yayınlanan her türlü içeriktir (resimler, videolar, metinler, gifler vb.) diyebiliriz. Belirli bir ürününüzü kullanan ya da tüketen birinin, bu ürünü Instagram hikayesi olarak, tweet atarak ve hatta YouTube’da ürün incelemesi olarak paylaşması olabilir. Aslında yıllardır UGC içeriklerini hepimiz satın alıyoruz ama artık günümüzde sosyal platformlar sayesinde bu daha erişilebilir halde.

UGC’yi Bu Kadar Etkili Yapan Ne?

Bir araştırmaya göre insanların %92’si başka birinin paylaştığı içeriklere, önerilere, ürün ya da hizmetlere markalara oranla daha çok güveniyor. Bu durum da, markalar ve şirketler için UGC pazarlamasını çok daha önemli hale getiriyor. Peki insanlar markalara neden mi güvenmiyor, çünkü markalar genel olarak ürünlerini ya da hizmetlerini en iyi şekilde göstermek ve hedef kitlelerine sunmak zorundalar. Bu yüzden tüketici satın alma kararını etkileyen ve son derece önemli olan birçok detayı gözden kaçırabiliyorlar.

Küçük bir photoshop yardımı ile, basit bir otel tatil köyüne dönüştürülebiliyor. Ve insanlar ancak ödemelerini yapıp otele vardıklarında bu korkunç gerçekle yüzleşiyorlar. Bu nedenle 2013’de yapılan bir ankette tüketicilerin %76’sı reklamların “çok abartılı” ya da “biraz abartılı” olduğunu düşünmeleri çok da şaşırtıcı değil elbette. Aynı ankette beş katılımcıdan biri reklamı kabul etmediğini söyledi. Anlaşılacağı üzere, insanların önemli bir kısmı reklamlardan memnun değil hatta biraz da ileri giderek söyleyebilir ki, bazı reklamlardan nefret ediyorlar.

Kullanıcılar Tarafından Oluşturulan İçerik Türleri

Görüntüler

Görüntülü olarak paylaşılan UGC içeriklerini, her gün Instagram’da paylaşılan 95 milyon gönderinin bir parçası olarak görüyorsunuz. Arkadaşlarınızın yeni bir restoren/kafe keşfi olarak ya da yukarıda gördüğünüz gibi bir markanın ürün görseli olarak yapılabilir.

Geri Bildirim

Online ortamda, herhangi bir yerde gönderilen herhangi bir geri bildirim olabilir. Örneğin bir restoranın resmi sitesinde bir yemekle ya da servisle ilgili bir yorum, ülkemizde sıklıkla kullanılan sözlük sitelerinde yapılan kullanıcı yorumları buna dahil edilebilir.

İncelemeler

Geri bildirime benzer gibi görünse de, geri bildirimler genellikle sözlük hesaplarında, şirketlerin web sitelerinde oluyor. İncelemeler iste, incelemeyi yapan kişilerin kişisel hesaplarından yapılıyor. Bu hesaplar arasında YouTube öne çıkıyor çünkü insanlar ürün incelemelerini ayrıntılı bir şekilde izlemeyi seviyorlar.

Kullanıcılar Tarafından Oluşturulan İçeriğin Faydaları

Daha Yüksek Marka Katılımı

Kullanıcılar tarafından paylaşılan içeriğin, markaların paylaştıkları içeriklere oranla %28 daha fazla katılım oranına sahip olduğu ve kullanıcıların YouTube hesaplarından markalı içerik paylaşımları, markaların kendi YouTube hesaplarından yaptıkları paylaşımlara göre 10 kat daha fazla izlenme aldıkları tespit edildi. Tüketicilerin bu kadar şeffaflığa ve orjinalliğe yöneldikleri bu çağda, UGC, en güvenilir içeriklerden biri haline geldi.

Güvenilirlik ve Güven Oluşturur

Neilsen Tüketici Güven Endeksi’ne göre, tüketicilerin %92’si, organik kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği, geleneksel reklamlara tercih ediyor ve daha fazla güveniyor. Bunun sebebi, UGC’nin tüketici gözündeki tarafsız doğası gereği. Kullanıcılara içerik için para ödenmediğinden kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği daha orijinal, güvenilir, tarafsız, dürüst buluyorlar.

İçerik Oluşturmada Zaman Kazandırır

Bu içerik türü, markalar açısından yeniden yayınlayabilecekleri sabit bir içerik akışı sunuyor. Markaların paylaşımı yapan kullanıcılardan izin alması etik olmakla birlikte, insanlar genellikle markaların içeriklerini kullanmasını takdir ediyorlar ve bundan mutlu oluyorlar.

Artan Geri Dönüşüm Oranları

İnsanlar markanıza güvendiklerinde, hedef kitlenizi müşterinize dönüştürmeniz sizin için çok daha kolay olacak. Geri bildirimlere, incelemelere ve sosyal platformlardan yapılan paylaşımlara dikkat ettiğinizde ve yorumları ciddiye aldığınızda büyük bir avantaj yakalamış oluyorsunuz.

Gördüğünüz gibi, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği sizin de kullanmanız için birçok sebep var. Kullanıcı katılımı en yüksek seviyelere ulaştığında, müşterilerinizin sizin için içerik oluşturmaya başlamasını teşvik etmeniz, pazarlama stratejinize harika bir soluk getirecek.