Online Görünürlüğü Nasıl Artırırsınız?

E-Ticaret platformları internet dünyasında bilindikleri kadarı başarılı olabilirler. Online görünürlüğü artırma yöntemleriyle daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.

E-Ticaret sektörü dışarıdan bakanlar için kârı çok ve uğraşı az gibi gözüküyor. Oysaki perakendecilik sektöründeki sorunlardan daha fazlası E-Ticaret macerası sırasında sizi bekliyor. Üstelik rotanızı iyi çizmezseniz, E-Ticaret hayalleri kabusa bile dönüşebilir.

Tüm iş alanlarında olduğu gibi, çeviklik, ön görü, cesur kararlar ve uzman insanlarla çalışarak E-Ticaret pazarında da liderler arasında yer alabilirsiniz. Bunu yapmak için, sosyal medyanın gücünü kullanabilirsiniz. İyi müşteri ilişkileri kadar arama motorlarında da etkin olmalısınız.

Bu rehberimizde online görünürlüğü artırma tüyolarını paylaştık.

1- Sitenizi Arama Motoru Dostu Hale Getirin

E-Ticaret siteleri, yüzlerce ürün fotoğrafı ve sayfaları sayesinde aslında arama motorlarında büyük avantaja sahip. Tabii bunun için doğru altyapıya sahip olmanız gerekiyor. SEO (arama motoru optimizasyonu) doğru yapılmış bir E-Ticaret platformu, kullanıcıların aramalarında mutlaka ön plana çıkacaktır.

Fotoğrafları tek tek ürünün adı ve özellikleri yazacak şekilde sitenize yüklemelisiniz. Sayfalarda, fotoğrafta, başlıkta, ürünün özelliği ve adı net olarak yer almalı. Arama motoruna uygun kelimeler ve kullanıcıların arama trend’leri mutlaka takip edilmeli.

Sitenin kodlarında uygun kelimelerin ve altyapının olduğundan emin olun. Emin olamıyorsanız profesyonel yardım almaktan çekinmeyin.

Basit adımlar gibi olsa da altyapıdan yazılıma kadar bir site tamamen arama motoruna uygun özelliklere sahip olmalı. Bu konu aklınızı karıştırıyorsa mutlaka profesyonel bir yardım alın. Hatta altyapınızı E-Ticaret platformu oluşturan bir firmayla gözden geçirebilirsiniz.

2 – Google Analytics En Büyük Dostunuz

Google’ın Analytics platformu mutlaka sitenize tanımlı ve düzgün çalışacak şekilde ayarlanmalı. Çünkü bu sizin müşterilerinizi daha iyi analiz etmek için en büyük dostunuz olacak. Analytics sayesinde, sitenizi ziyaret eden kişilerin cinsiyetleri, yaş grupları, gelir grupları, ilgi alanları başta olmak üzere bir çok özelliği görebileceksiniz.

Sitenizde en çok organik aramayla ulaşılan sayfaları tespit edip kullanıcıların ilgi alanlarına göre içeriğinizi oluşturmanız lazım. Bir sayfada kullanıcıların kaldığı süre de önemli. Kullanıcılar sayfaya girip bir kaç saniye içerisinde çıkış yapıyorsa, büyük ihtimalle arama motoru şartlarına uyan ama kullanıcılara uymayan bir sayfa tasarımınız bulunuyor demektir.

3 – Organik Aramalara Yatırım Yapın

Başta Google olmak üzere bir çok arama motoru çöp ve sahte içeriklerden kurtulmak için sitelere derecelendirme vermeye başladı. Bu derecelendirmede, uygun arama motoru ayarları, dürüst içerik, kaliteli görsel başta olmak üzere bir çok kıstas bulunuyor.

Derecelendirmeniz ne kadar yüksekse, o kadar çok insan arama motorlarından sizi bulacaktır. Öncellikle ne sattığınızı ve insanların ihtiyaçlarını iyi değerlendirmeniz gerekiyor. Tüketicilerin arama trend’lerini inceleyerek sayfalarınızın içeriklerini güçlendirmeniz lazım. Örneğin, herkes sıcak tutan eldiven arıyorsa, sizin sadece siyah eldiven diye bir başlıkla bu içeriği yayınlamanız arama motorunun yapay zekası için yeterli olmayacaktır.

Öncellikle bir önceki maddedeki tavsiyemize uyarak, organik aramalardan gelen tüketicilerin alışkanlıklarını inceleyin. Buna göre sayfalarınızı yeniden düzenleyin.

4 – Tüketicinin Gözünden Anahtar Kelimeler Kullanın

İnsanların arama motorlarında kullandığı kelimeler sizi şaşırtabilir. Yine de bu konuda inatçı olmayın ve tüketicilerin aradığı içeriklere göre yapılandırma yapın. Kendi sitenizde ön planda olan anahtar kelimeleri not alın. Sonra bunu Google üzerinden aratın. Önerilen anahtar kelimelere ne kadar uygun olduğunuzu karşılaştırın.

Bu anahtar kelimeleri, ürünün başlığında, fotoğraf adında ve açıklama kısmında düzgün bir cümle olacak şekilde geçirmeye dikkat edin. Öncellikle tüketicinin ne aradığını iyi analiz etmek gerekiyor. Bu konuda tüketici gözüyle bakarak daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Rakip analizi yaparak da bu konuda doğru adımlara ulaşabilirsiniz.

5 – Değerli İçerik Oluşturun

İnternet artık sadece görsellerden oluşmuyor. İnsanlar okumak yerine izlemeyi tercih ediyorlar. Arama motorları da değerli içerikleri ve görselleri seviyor. Kısacası ürününüzü tanıtırken, bir kaç dakikalık bile olsa videolar çekip tanıtım sayfasında kullanmaktan çekinmeyin.

Mümkün olduğunca kendi görsellerinizi oluşturun. Fotoğraf çekimlerini profesyonel bir ekiple ya da kendiniz yapın. Rakiplerinizden içerik olarak farklı hale geldikçe, arama motorları da sizi daha fazla insana gösterecektir. Böylece organik aramalarla sizi bulacak yeni müşterilerin sayısı her geçen gün artacaktır.