Projesoft B2B Şirketlerde Doğru Fiyatlama Nasıl Yapılır?
B2B’de enflasyon ve pandemi nedeniyle rekabet günden güne artıyor ve bu B2B şirketlerde ki doğru fiyatlama ehemmiyetini gösteriyor. Enflasyon ve pandemi de çok ciddi bir dalgalanma yaratıyor. Durum böyle olunca pazara adaptasyon gittikçe zorlaşıyor. Toptan ürün satanlar ve B2B iş yapan firmalar için bu süreç beklenenden çok daha üzücü etkilere sahip. Kendi müşterilerine ve pazaryeri müşterilerine doğru fiyatlamayı doğru zamanda verebilmek bir kesim için sihirbazlık alameti. Hangi iskonto hangi durumda devreye girecek konusunda da markalar antrenmanlı olmadığı için ürün satmak ürün yakmaktan daha zor hale geliyor. Projesoft markalara rekabet konusunda nasıl faydalar sağlıyor, pazar yerlerinde ve fiyat rekabeti analizinde nasıl stratejiler izliyor gelin birlikte bakalım.
Markalar İçin Fiyat Rekabeti Neden Önemli?
B2B ve pazaryeri dedikten sonra ilk akla gelen soru fiyat oluyor. Bir taraftan B2B tarafına doğru bir fiyat vermek diğer taraftan da ürünü rahat satabilmek adına pazaryerine rekabetçi fiyat vermek gerekebiliyor. B2B’de satış yapmanın zor kısımlardan birisi her müşteriye ayrı fiyat vermek ve bu fiyatları takip etmektir. Ortaya tek bir fiyat vererek herkesin bunu almasını sağlamak yanlış bir hamle olacaktır. Her müşterinin pazaryeri komisyonunun farklı olması, kargo sürecinin farklılık göstermesi gibi sebepler olduğundan bu durumları hızlı bir şekilde takip etmek gerekmektedir. Bu durum karşısında farz edelim ki beş ayrı pazar yerine satış yapıyorsunuz ve muhtemelen komisyonlardan dolayı beş ayrı fiyat vermeniz gerekiyor. Bu durumda her pazaryerinin ayrı olarak güncellenmesi gerekiyor. ProjeSoft olarak altyapımızda bunu gerçek zamanlı olarak kullanıcılarımıza sağlayabiliyoruz.
Projesoft B2B Şirketlerde Doğru Fiyatlama Rekabeti Analizinde Nasıl Bir Strateji İzliyor?
Biraz daha derine indiğimizde müşteri bazlı tanımlanan iskontolar, belirli müşteri gruplarına ya da ürünlere verilen ekstra indirimler hatta bunların hepsinin aynı varyasyonda kullanıldığı satışlar hesapları biraz karıştırabiliyor. ProjeSoft yazılımları ile üst üste altı iskontoyu tek bir satış işlemi için arka planda aktif hale getirebiliyoruz, müşteri bazlı tanımlayabiliriz. Bunun nedeni ise her ürünün fiyatının herkes için ayrı olarak hesaplayabiliyor olmalısınız ki rekabet edebilmek daha kolay hale gelebilsin. Bunları firmalar zarar etmesin diye muhasebe sürecine de bu şekilde geçirebiliyoruz.
Bir ürünün alış fiyatı belli olduktan sonra arka planda maliyetinden daha düşük bir fiyata satılmaması gerekiyor. Arka planda yer alan kontroller ile biz de bunu sağlamaya çalışıyoruz. Hizmet verdiğiniz beş pazaryeri ve 100 müşteriniz var ise 105 farklı fiyatı maliyetinizin altına indirmeden ve belirleyeceğimiz bir kar marjı ile sistemsel olarak verebiliyorsunuz. Ana fiyatı değiştirmeniz durumunda tüm sistem tek seferde otomatik değiştirilebiliyor, hem müşterileriniz hem pazaryerlerine hem müşterilere anında yeni fiyatı sunabiliyorsunuz. Bu sayede her şeyi rakipleriniz gibi tek tek kontrol etmek yerine ProjeSoft ile çalışmanın keyfini çıkartabiliyorsunuz. Bu işler için harcanması gereken zamanın yanı sıra personel maliyetleri de cebinizde kalıyor. Elbette daha fazla kar elde edince rekabetçi olamıyorsunuz, daha az kar marjı ile daha uyguna daha fazla ürün sattığınız zaman bu işlemlerin bir anlamı var.
Maliyetlerin üzerine ne kadar koyarsanız ki yönetim giderleri, çalıştırdığınız personelin giderleri olsun sizin fiyatlarınızı yukarı doğru çekecektir. Fakat gerek B2B olsun gerek B2C olsun e-ticaret tarafına baktığınızda sizden ürün alma potansiyeli olan müşteriler tarayıcıyı açtıkları zaman tüm rakiplerinizin fiyatlarını görebiliyorlar. Bu yüzden en ucuz satılan ürün alınmaya çalışıldığı için sizin maliyetleri düşürüp daha az kar marjlı para kazanabilmek B2B şirketlerde sürdürülebilirliğin en önemli kıstaslarından bir tanesi. Projesoft olarak biz de sizlere bu konuda her türlü desteği sağlayıp yükünüzü hafifletiyoruz.
Siz de B2B E-ticaret paketlerimize göz atarak Projesoft’un ayrıcalıklı dünyasına adım atın. Bu yazının daha geniş formatını izlemek için YouTube kanalımızı ziyaret edebilirsiniz.