Tüketicinin Kalbinin Kazanmanın Yolu: Canlı Sohbet

Tüketici alışveriş öncesi ve sonrası aşamalarda aklındaki soruların cevaplarını en hızlı şekilde almak ister. Canlı sohbet seçeneğiyle marka sadakatini en hızlı şekilde artırabilirsiniz.

Tüketicilerin eğilimleri teknolojik gelişmelerden bağımsız olarak sabit kalır. En vizyon sahibi tüketici  bile alışveriş öncesi ve sonrasında iyi bir iletişim talep eder. Mağazacılık sektörünün temellerini oluşturan bu süreç, E-Ticaret dünyasının soğuk yüzlerinden biri olarak görülüyor. Tüketici bir ürünle ilgili merak ettiklerini sormak için, e-posta sistemini deniyor. Bazen kullanıcı yorumlarını araştırıyor bazen ise sorunlarını çözmek için sosyal medyaya başvuruyor.

Tüketici ve memnuniyet dengesindeki bu adımlar aslında markanın kontrolü altında tutulması gerek süreçlerden oluşuyor. Kullanıcıların meraklarını ve memnuniyet taleplerini yönetmezseniz, sosyal medya şikayetleri, kötü yorumlar ve hatta markanıza karşı düşmanlık bile baş gösterebilir.

Dijital dünya bir çok avantaj sunsa da, insanlar her zaman karşılarında başka bir insanın taleplerini değerlendirmesini isteyecektir. E-Ticaret sitelerindeki müşteri ilişkileri için kullanılan canlı sohbet bölümleri aslında yeni bir teknoloji değil. Yine de bir çok site bu uygulamayı kullanmıyor. Peki, canlı sohbet kullanarak tüketicinin kalbini nasıl kazanabilirsiniz düşündünüz mü?

– Birebir İletişimin Gücü 

Mağazacılık sektörünün altın pazarlama kuralları arasında, tüketicinin gönlünü hoş tutmak için, sıcak bir karşılama ve hoş bir sohbet maddeleri üst sıralardadır. Aslında bir çok insanın kendilerini kötü hissedince alışverişe koşmasının en büyük sebeplerinden biri de bu güçlü iletişimin büyüsünden.

İnsanlar iletişime ihtiyaç duyan varlıklar. Bazen sadece iletişim kurabilmek için bile, çalışanları en ilgili mağazalara giden bir çok müşteri bulunuyor. İşin psikolojik kısmında, alışveriş tutkunluğu ve yalnızlık hissi arasında güçlü bir bağ olduğunu araştırmalar ortaya koyuyor.

Sitenize bir canlı sohbet modülü koyarak aynı etkiyi dijital dünyaya da taşıyabilirsiniz.

 – Tüketicinini Canlı Sohbeti Daha Rahatlatıcı Buluyor

E-Ticaret dünyasında, kullanıcıyla iletişimi sağlamak için bir çok alternatif yol bulunuyor. Sitenize sıkça sorulan sorular kısmı ekleyebilirsiniz, e-posta servisi üzerinden kullanıcılara yardımcı olabilirsiniz ve hatta sosyal medyada gelen her bildiriye hızlıca cevap verebilirsiniz.

2018 yılında Gladly firması tarafından yapılan bir araştırma tüketicinin, E-Ticaret siteleriyle iletişim kurma alışkanlarını sorguladı. Bu araştırmaya göre katılımcıların % 43’lük bölümü, telefonla görüşme, e-posta ile görüşme ve sosyal medyadan markaya ulaşma gibi yollar arasında kendilerini en rahat canlı sohbet bölümlerinde hissettiklerini söyledi.

Kısacası tüketicilerin büyük çoğunluğu canlı sohbeti daha pratik olduğu için tercih ediyor.

– Hız Satış Kurtarıyor

Teknoloji çağının hızlı temposu içerisinde zaman herkes için değerli. E-Ticaret sitelerinin en büyük kabuslarından biri olan son anda vazgeçen müşteriyi kendinizi bağlamanın altın yollarından biri de ona hızlı davranmanız.

Araştırmalara göre, bir tüketici satın alma kararını verirken aklındaki sorulara ne kadar hızlı cevap alırsa ikna olması da o kadar etkili oluyor. Canlı sohbet bölümü sayesinde, sitenizin yapısı, ürünün özellikleri ya da kullanıcıyı satın alma kararında şüpheye düşüren herhangi bir sorunu kısaca çözebilirsiniz.

– Standart Olmayan Cevaplar Süreci Kısaltıyor

Canlı sohbet sistemini kullanan bir çok E-Ticaret platformunun süreci kolaylaştırmak için kullandığı tek yöntem var. Önceden hazırlanmış standart cevaplarla tüketiciyi tatmin etmek pek mümkün değil. Aslında araştırmalar bu tarz cevapların tüketicinin karşısındaki insandan gerçek bir cevap alana kadar daha çok konuşmaya yönelttiğini gösteriyor.

Tüketici şablon cevaplar yerine, sorusuna kısa da ve net cevaplar istiyor. Tatmin hissiyatı arttığı için, sohbeti uzatmak yerine bir an önce sonlandırarak alışveriş yapmaya devam etmeyi tercih ediyor. Kısacası bu genel hata yerine, tüketiciye hızlı ve net cevaplar vererek memnuniyeti artırabilirsiniz.

Aklındaki sorulara hızlı cevaplar alan tüketiciler ise satın alma konusunda daha açık kararlı ve memnun davranacaktır.