E-ticarette Yinelenen İçerik Sorunları Nasıl Önlenir?

Yinelenen İçerik (Duplicate Content) Nedir?

Öncelikle duplicate nedir? sorusunu cevaplayarak makalemize başlayalım. Duplicate kopyalama anlamına gelmektedir. Duplicate content ise, yani Tükçe çevirisiyle kopya içerik, yinelenen, tekrarlanan içerik anlamına gelmektedir. Bu tarz içeriklerden kesinlikle ama kesinlikle kaçınmanız gerekir. Genel olarak ilk defa site açan kişiler kopya içerikleri hazırlayarak sitelerini büyüttüklerini zannederler. Oysa birçok site bu şekilde içerik hazırladığı için geleceğine kurşun sıkmış olur.

Duplicate Content Nedir?

Duplicate Content Nedir?

E-Ticarette Kopya İçerik Sorunu

E-ticaret sitelerinin belki de en çok yaşadığı sorunlardan bir tanesi kopya içeriktir. Kaliteli, özgün ve kullanıcı deneyimini önemsemeden hazırlanan içerikler e-ticaret sitelerinin SEO performansını oldukça geriye götürür. Başka sitelerden veya rakip sitelerden kopyalanan içerikler aslına bakılırsa e-ticaret sitenize en büyük zararı veren konulardan bir tanesidir. Başka bir siteden içerik kopyalamak direkt olarak sizin sayfa değerinizi düşürür. Bunun sebebi ise kopya içerik kullanıyor olmanızdır. Google botları sitenizi taradığı anda kopya içerik ile karşılaştığı sırada direkt olarak puanınızı düşürmeye başlayacaktır. Kopya içeriğin e-ticaret sitenize bir başka zararı ise sizin sitenizde var olan şeylerin başka sitelerde de var olmasıdır. Rakiplerinizden farklılaşma yerine benzerleşmeye çalıştığınız taktirde geriye doğru gideceğinizi bilmelisiniz.

Duplicate Content Neden Siteye Zarar Verir?

Duplicate content’in siteye zarar vermesinin sebepleri şunlardır;

  • Kopya içerik, tarama bütçenizi etkiler ve performansı azaltır,
  • Google dizininde yer alan sayfalardan bilgileri çeker ve yapılan arama sonuçlarıyla ilgili en alakalı sayfaları öne çıkarmaya çalışır. Eğer ki sizin hazırladığınız içerikler kopyaysa bunu yapmaz.
  • Bağlantı profilinizi zedeler. Her zaman için özgün içeriklere ve kaliteli bağlantılara sahip bir web profilinizin olması SERP’te tek olmanızı ve yinelenen içeriğinizin olmamasını sağlayacaktır.

E-Ticarette Yinelenen içerik Nasıl Anlaşılır?

E-ticarette kopya içerik kontrolünü şu şekilde yapabilirsiniz;

  • İçerik birden fazla alt domainde aynı içerik yayınlanmışsa bu içerik yinelenen içeriktir. “site” arama operatörü sayesinde bu durumu öğrenebilirsiniz.
  • Aynı içeriği farklı dillerde oluşturup, aynı URL üzerinden veriyorsanız  bu içerik yinelenen içeriktir.
  • Google Search Console’da HTML geliştirmelerinin altında yer alan yinelenen meta açıklamalar bölümünden öğrebilirsiniz.
  • Parametrelerle oluşturulmuş olan sayfaların hatalı kullanılması kopya içeriği işaret eder.
  • Benzer web sayfaları farklı URL’den veriliyorsa bu duplicate content’tir. Yinelenen başlık etiketleri de bu şekilde sayılmaktadır.
E-Ticarette Yinelenen içerik Nasıl Anlaşılır?

E-Ticarette Yinelenen içerik Nasıl Anlaşılır?

Online satış web sitelerinin boyutu ve karmaşıklığı nedeniyle, yinelenen içerik sorunlarını ortadan kaldırmak için ele alınması ve izlenmesi gereken çok daha fazla alan vardır. Yinelenen içeriğin dokuz potansiyel nedeni, birlikte bunların üstesinden gelmenize yardımcı olacak çözümlerle birlikte buradadır.

1. Yönlendirilmiş gezinme nedeniyle yinelenen içerik
Bu sorun, e-ticaret siteleri için çok yaygın ve SEO için bu, listedekilerin en kötüsü olabilir. Bazı perakende web sitelerindeki tek bir kategori sayfasının, yüz / filtreye ilişkin birçok parametre kombinasyonundan dolayı URL’nin 100’ün üzerinde varyasyonları olabilir.

Yönlendirmeli gezinmenin neden olduğu bir yinelenen içerik sorununun nasıl ortaya çıkabileceğine dair bir örnek:  Yukarıdaki örnek = filtre uygulanmamış kategori sayfası | Aşağıdaki örnek = aynı sayfanın filtrelenmiş sürümü. Yukarıdaki örnek, sonuçları filtrelemek için bir sorgu dizesinin varolan URL’ye nasıl eklendiğini gösterir, ancak sayfadaki içerik aynı kalır ve bu da yinelenen içerikle sonuçlanır. Arama motorları bu yinelenen sayfaları tarayabilir ve yinelenen içeriğe sahip SEO sorunlarının yanı sıra, bu sayfalar da tarama bütçesini de tüketir. Yönlendirilmiş gezinmenin neden olduğu endeksleme sorunları nedeniyle geri kalan pek çok web sitesini gördüm ve Google’ın Web Yöneticisi Araçları üzerinden mesaj göndermesini de gördüm.

Bu Sayfaların Dizine Eklenmesini Önleme

Arama motorlarının yönlü gezinme sayfalarına erişmesini / dizine eklemesini engelleyebileceğiniz çeşitli yollar vardır, burada önereceğimler şunlardır:

Meta robot kuralları

Sayfaları filtrelemek için meta robot kurallarının atanması benim görüşüme göre en iyi çözümdür ve ben geçmişte en büyük başarıyı bununla sağladım. Her zaman aşağıdaki meta robot etiketini kullanmanızı
öneririm: <meta name = “robots” content = “noindex, follow”> “Noindex” etiketi, arama motorlarına sayfayı dizine eklememesini ve “takip” etiketinin sayfadaki bağlantıları izlemeye devam etmelerini söyler.

Google Web Yöneticisi Araçları’nda parametre işleme

Geçmişte onlarla karışık sonuçlar elde etmeme rağmen, Google Web Yöneticisi Araçları’ndaki parametre işleme aracı kesinlikle iyileşti ve birçok SEO’nun dinamik sayfalara hitap etmenin birincil yolu olarak bunu kullandığını biliyorum. Web Yöneticisi Araçları genellikle web sitenizdeki parametreleri tanımlamakta oldukça iyidir, ancak adreslemek istediğiniz adresleri bulamazsa ek olarak el ile ekleyebilirsiniz.
Yukarıdaki örnekte, Google’a parametrenin sayfa içeriğini sıraladığını ve bu URL’lerin hiçbirini taramamasını istediğini söylediğimi görebilirsiniz. Dizine eklenmek istediğiniz sayfalar için istisnalara sahip olmanızı sağlayan birçok seçenek vardır.

Standart etiket

Standart etiket, web yöneticilerinin arama motorlarına bir URL’nin başka bir URL’nin varyasyonu olduğunu söylemesine yardımcı olmak için 2009 yılında tanıtıldı. Standart etiket, filtre sayfalarının orijinal kategori sayfasının yinelenen sürümleri olduğunu arama motorlarına söyleyebilir. Arama motorlarının standart etiketi göz ardı ettikleri ve dizin sayfalarını kullanmaya devam ettikleri birçok örnek gördüğümden standart etiket üzerindeki meta robot kurallarını kullanmanızı öneririz.

2. Ürün siparişi nedeniyle yinelenen içerik

Yönlendirilmiş gezinmeye benzer şekilde, dizin sıralaması parametreleri, arama motorları tarafından erişilebilen sayfaların yinelenen varyasyonlarını (aynı içerik ve meta içeriğiyle) oluşturur.Çoğu zaman, bu sayfalar, satıcılar için radar altından kaçmayı başarırlar, çünkü bunlar, yönlendirilmiş gezinme ile aynı düzeyde bir hacme sahip olmayacaklardır.  Meta robot kurallarını (en iyi seçenek olarak önerilir), standart etiketi veya Google Web Yöneticisi Araçları’nda parametre kullanımından faydalanarak yönlendirilmiş gezinmenin neden olduğu yinelenen içerikle aynı sorunu çözme yöntemlerini benimsemeyi öneririm.

3. Hiyerarşik URL’lerin neden olduğu yinelenen içerik

Birkaç yıl önce, hiyerarşik URL’ler, web sitesinin yapısını gösterdikleri için, e-ticaret web siteleri için en iyi uygulama olarak kabul edildi. Şimdi, SEO geliştikçe, hiyerarşik URL’ler genellikle aynı kategoride yer alıyorlarsa da aynı ürünlerin birden fazla varyasyonu oluşturdukları için yinelenen içerik sorunlarının bir nedeni olabilir. Çoğu durumda, bu ürünler, arama motoru sıralamalarına zararlı olacak aynı veya çok benzer içeriğe sahip olacaktır. Mümkünse, bu sayfaları en üst düzey ürün URL’lerine dönüştürmek için yeniden yazma kuralları oluşturmanızı öneririm. Bunu yapamazsanız, tercih edilen sayfaya değeri iletmek için standart etiketi kullanmanızı ve ayrıca arama motorlarına hangisinin birincil sürümü olduğunu belirtmenizi öneririz.

4. Arama sayfalarından kaynaklanan yinelenen içerik

Yönlendirilmiş gezinme gibi, katalog arama sayfaları da ortak bir çoğaltıcı içerik failinin bir başka örneğidir ve büyük ve küçük satıcıların birçoğu onları arama motorlarının erişimine bırakabilir. Satıcılaron, endeksli 100.000’den fazla arama sayfasına sahip oldukları senaryoları gördüm. Bu, onların sıralamalarıyla ilgili önemli sorunlara neden oldu.Arama motorlarının bu sayfalara erişmesini önlemenin en kolay yolu, robots.txt dosyasındaki dizini engellemektir.

Örnek:
Bunun gibi sayfaları engellemek için: site . com/shop/catalogsearch/result /?Q=testquery
Disallow: / shop / catalogsearch /
Bu satırı robots.txt dosyasına eklersiniz:
Bu sayfalar web siteniz için önceden dizilmişse, dizini Google Web Yöneticisi Araçları’nda kaldırmanızı öneririz.

5. Uluslararasılaşmanın neden olduğu yinelenen içerik

Satıcılarda tekrar tekrar gördüğüm bir şey; onların tüm içeriği çevrilmeden önce, web sitelerinin uluslararası sürümlerinin tanıtımıdır. Bunun sonucu, çok az sayıda farklı URL içeren ürünlerin ve kategorilerin yinelenen sürümleridir. Bu her zaman geçerli değildir; bazı platformlar, çok siteli işlevsellikli (ilk site mimarisinin kopyalarını oluşturacak olan) uluslararası ürünleri yönetmeyecek, dolayısıyla bu sorun daha az olası olacaktır. Benim düşünceme göre, bu durumu çözmenin tek gerçekten etkili yolu, içeriğin tamamı ekleninceye kadar sayfalara erişimi geçici olarak engelleyebilseniz de, uluslararası içeriği de eklemektir. Web sitelerinin uluslararası sürümlerini başlatmak isteyenler için, hızlı ve uygun fiyatlı olduklarından üniversite öğrencilerini kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Geçmişte, üniversite web sitelerinde ilan yayınlamaktan harika sonuçlar aldık.

6. Sayfalandırmanın neden olduğu yinelenen içerik

Sayfalandırma, online satıcılar için bir başka yaygın yinelenen içerik sorunu ve rel = next ve prev etiketlerinin tanıtılmasından önce, SEO için büyük bir sorun olarak görülüyordu. Google tarafından 2011 yılında tanıtılan rel = next ve prev etiketleri, web yöneticilerinin, arama motorlarına sayfaların sıralandırılmasını ve bunların yinelenen içerik olarak görülmesini engellemesini söyleyebileceğine dair izin verdi. 

7. Oturum kimlikleri tarafından oluşturulan yinelenen içerik

Oturum kimlikleri, kullanıcı oturumlarına dayalı olarak oluşturulan ve sınırsız sayıda yeni yinelenen sayfanın oluşturulmasına / dizine eklenmesine neden olan, SEO’da karşılaşılması muhtemel en can sıkıcı şeylerden biridir. E-ticaret web sitelerinin genellikle oturum kimlikleriyle ilgili sorunları vardır, çünkü ana makine adında bir değişiklik olduğunda benzersiz kimlikler URL’lere eklenir, böylece oturum kimliği ziyaret edilen bir sonraki sayfaya eklenir. Kullanıcılar bir alt alandan (çoğu zaman bir SSL sertifikası nedeniyle) diğerine geçtiğinde, URL’ye bir oturum kimliği eklenir. Oturum kimlikleri ortadan kaldırmak tam bir kâbus olabilir, ancak en iyi (ve yalnızca gerçek çözüm) sorunu doğru bir şekilde çözerek oturum kimliklerinin oluşturulmasını önlemektir. Arama motorlarının oturum kimliklerini yok saymasını söylemek için Google Web Yöneticisi Araçları’nın parametre işleme bölümünü de kullanabilirsiniz. 

8. Baskı sayfalarından kaynaklanan kopyalanan içerik

Çoğu zaman, daha eski e-ticaret web sitelerinde, sayfaların aynı içeriğe sahip ancak farklı bir URL’de görünecek, yazıcı dostu bir sürümünü görüntülemek için ürün sayfalarında bir seçenek vardır. Bu sayfalar, ürün sayfalarının yinelenen sürümleridir ve bu nedenle yinelenen içeriklerdir. Bu sayfaların dizine eklenmesini önlemek için, dinamik robotlar veya robots.txt dosyasındaki dizine izin vermedikleri takdirde sayfalara meta robot kuralları (noindex, follow) uygulamalısınız.

9. İnceleme sayfalarından kaynaklanan yinelenen içerik

Müşteri incelemeleri, sitenin oluşturulma şekline (veya üzerine inşa edilmiş olan platforma) bağlı olarak farklı şekillerde görüntülenir. Bazı web siteleri, ürün sayfalarındaki tüm incelemeleri görüntüler ve daha sonra yalnızca farklı (genellikle sıralanmış) sayfaları incelerler. İşte buna bir örnek:  Gördüğünüz gibi, inceleme sayfaları aynı müşteri incelemesi içeriğine sahip ancak farklı bir URL içerir. Bu sayfaların dizine eklenmesini önlemek için robots.txt dosyasındaki dizine izin vemeniz veya dinamik iseniz meta robot kurallarını uygulamanız gerekir (noindex, follow).

Kaynak: https://econsultancy.com/blog/61802-how-to-avoid-duplicate-content-issues-in-ecommerce

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir