Arama Motoru Optimizasyonu, Blog, Dijital Pazarlama

E-Ticarette Ürün Açıklamalarının Önemi

Çok net bir kural var. Eğer E-Ticaret sitesinden ürün satacaksanız açıklama yazmak zorundasınız. Geleneksel ticarette bir esnaf ürün satmak için ürün hakkında müşterisine her türlü bilgiyi verir, alternatifler sunar, satmak için her türlü çabayı gösterir. E-Ticarette ise eğer bir ürünü satmak için ikna etmek istiyorsanız kaliteli bir resim ve ürün özelliklerini her detayını anlatan açıklama(lar) olmalıdır. Unutmayın; müşteri ile olan ticaretiniz sadece online bir sayfada gerçekleşiyor.

Google, SEO algoritmalarını geliştirirken gerçek hayattan deneyimleri kullanmaktadır. Bu nedenle açıklaması bulunmayan bir ürün sayfasını arama listesinde üst sıralarda hiçbir zaman göstermeyecektir. Bunun nedeni internetten ilk defa alacağınız bir ürün hakkında detaylı bilginiz yoksa o ürünü satın alma eğilimine girmezsiniz.

Bir E-Ticaret sitesine sahipseniz zamanınızı alacak ve en fazla emek vereceğiniz çalışma ürün açıklaması yazmaktır. Bu nedenle tedarikçilerden ürün sağlayan yöneticiler kolay yoldan XML ile ürün eklerler. Ancak XML ile çekilen ürünlerin SEO açısından sakıncalarını daha önceki yazımızda yazmıştık. (Bkz. XML ile ürün eklerken SEO’dan düşmeyin)

Kaliteli bir ürün açıklaması nasıl yazılır

E-Ticaret sitenizde giyim-kıyafet satıyorsanız, ürünle ilgili bir kaç cümle ürün bedeni ve giyim tarzı hakkında fikir açıklaması yazabilirsiniz. Kombinlerden bahsedebilir veya hangi hava durumunda, nerede giyilebileceği hakkında genel bilgiler verebilirsiniz.

Ürün hakkında materyal özelliklerini mutlaka belirtmeniz gerekir. Bu özellikleri list halinde yazmanız kullanıcılar için daha rahat bir deneyim sunacaktır.

Örnek verecek olursak; kumaş türü, renk, göğüs boyu, paça boyu gibi tüm detaylar satın alma tercihlerini arttıracaktır.

Ürün açıklamalarında ürünle ilgili en önemli bilgiyi koyu renkle (Bold), altı çizgili veya farklı renk ile belirtin. Mesela pamuklu kumaş özelliğini bold yaparak dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz.

Ürün açıklamalarını başka sitelerden kopyalamanız SEO açısından sayfa otoritenizi düşürecektir.

Açıklamalarınızda makale yazar gibi gereksiz cümlelerden kaçının. Direk ürün odaklı cümleler kurun.

Sattığınız ürünleri zaman zaman kendiniz inceleyin ve test edin. Yaptığınız testin izlenimlerini ürün açıklamalarında belirtin. Bu şekilde ürüne olan güveni arttırırsınız.

Ürünleriniz piyasada çok yeni ise ürün tanıtım videosu yapın ve açıklamaya gömün.

Ürün açıklamalarıyla ilgili yapacağınız her türlü üretkenlik, rakipleriniz arasında farklılık yaratarak ön plana çıkmanızı sağlayacak, sosyal medyada paylaşımları artacak ve size yorumlar gelecektir. Üretkenliğiniz sayesinde rakiplerinizede kaynak oluşturmuş olursunuz.

E-Ticaret sitenizde kullanacağınız yazı editör aracının gelişmiş olmasına ve tüm ihtiyaçları karşılıyor olmasına dikkat edin. Projesoft E-Ticaret paketlerinde metin editörleri en güncel sürüm ve tam donanımlı olarak sunulmaktadır.